dinsdag 16 oktober 2012

Dip Dye Hair

Je ziet het heel veel, haarpunten in een vrolijk kleurtje. Dip dye heet het, ik zag het al een paar maanden geleden voorbij komen op blogs/tumblr/weheartit maar je ziet nu ook op straat mensen ermee lopen.
Ik kon natuurlijk niet achterblijven en ging samen met mijn vriendin en haar moeder naar de kappers groothandel om daar semi-permanent (uitspoelbaar) dip dye verf te kopen. De groothandel is een winkel waar kappers winkels hun inkopen doen. Je kan er ook alleen maar in met een pasje, maar de moeder van mijn vriendin Joy heeft een eigen kapperszaak, dus dat was geen probleem. 
Maar goed we gingen erheen om het verf te kopen, we kochten het van het merk Crazy Color. We gingen allebei voor de kleur violet. Toen we thuis waren konden we niet wachten, ons haar ging in de folie en na een half uurtje mocht het eruit. Ik vond het heel mooi, alleen de kleur was me wel een beetje tegengevallen. Het zat meer in de buurt van lila dan violet. Ze zeiden dat het na 8 wasbeurten ging vervagen, dat was bij mij al na 3/4 wasbeurten. Na 10 dagen was het er helemaal uit. 

Mijn haar zit hier niet op zijn allermooist
Ik zat wat filmpjes op Youtube te kijken en zag dat je ook je haar kon dip dye'n zonder speciaal verf. Je hebt hier alleen maar oogschaduw gel/haarspray voor nodig. Het blijft wel maar 3 dagen zitten, maarja het is de moeite waard dus ga ik het maar proberen. 
Ik maak eerst 2 vlechtjes, ik knoop het elastiekje tot hoever ik de dip dye wil. Dan ga ik mijn eigen dip dye verf aanmaken, ik pak een bordje en daar op prak ik de oogschaduw op. Ik spuit er haarspray overheen, veel haarspray, en dan kan ik mijn haar in gaan smeren, totdat de punten helemaal de kleur blauw hebben (in mijn geval). Ik laat het opdrogen, wanneer het droog is kom ik de klontjes van het oogschaduw eruit en spuit er nog wat haarlak in als finishing touch. 


Je ziet dat het blauw niet zo heel hoog komt, maar dat kwam omdat ik niet genoeg oogschaduw er voor had.  Het is wel aan te raden, omdat het met een kwartiertje gebeurd is en je de producten meestal in huis hebt. De nadelen zijn wel dat je haar heel erg gaat klitten door al dat haarspray en je echt veel oogschaduw nodig moet hebben om het goed te doen. 
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten